Managementul reputatiei online este un pas critic in obtinerea unui nou loc de munca. In Statele Unite, nu mai putin de 90% dintre angajatori folosesc un motor de cautare pentru a afla mai multe despre candidati, iar 46% dintre acestia au scos oameni de pe lista in functie de ce date au gasit pe Internet.
Sa te cauti singur pe Google nu este o un act de narcisism. Este o cale desteapta pentru a-ti da seama cum esti perceput in mediul online si iti poti da seama daca aceasta imagine este cea corecta, explica Forbes.
Cum sa-i convingi ca esti angajatul de care au nevoie?
Google ia in considerare un continut online in functie de relevanta - cat de mult se aseamana cu termenul cautat - si popularitate - cate alte site-uri sunt legate de acest termen. Daca numele tau este mentionat pe site-ul unei institutii, intr-un post pe blogul unui fost iubit, sau intr-un articol dintr-o publicatie importanta, este foarte putin probabil sa poti sa elimini acest continut din mediul online.
Google nu va elimina un rezultat al unei cautari doar pentru ca ai tu nevoie. Cea mai buna optiune pe care o ai este sa creezi suficient content care sa te puna intr-o lumina buna, in asa fel incat acesta sa il depaseasca pe cel negativ.
Pentru ca pozitia ta sa creasca in importanta, incepe cu bloguri si retele de socializare. Creeaza un profil pe LinkedIn si scrie despre tine la persoana a treia pentru ca pagina sa aiba o relevanta mai mare pentru motorul de cautare.
Cele mai cautate 10 joburi care nici macar nu existau acum 10 ani
Nu folosi exagerat Twitter, pentru ca prea multe tweet-uri vor face un posibil angajator sa se intrebe daca mai ai timp si de munca. Foloseste programe gratuite pentru a crea un blog unde sa poti sa scrii despre lucruri din aria ta de expertiza, posteaza un curriculum vitae si completeaza l