Viceprimarul capitalei austriece, Renate Bauer, a explicat într-un interviu acordat ziarului „Adevărul de Seară” cum cum se rezolvă problemele comunităţii. Edilul a prezentat soluţiile pe care administraţia locală din Viena le-a găsit pentru decongestionarea traficului, parcări şi reabilitarea Centrului Istoric.
AdS: Traficul este o altă trăsătură esenţială într-un oraş de nivelul unei capitale. Cum s-a decongestionat traficul în Viena?
R. B.: În Viena există un „commitment” strict pentru prioritatea transportului în comun. Avem metrou, tramvaie şi autobuze care furnizează servicii la cel mai înalt standard.
Mai citiţi şi:
Bani austrieci pentru restaurarea lagărului de la Auschwitz
România „atrage“ turiştii prin modestie
AdS: Cum îi convingeţi pe vienezi să-şi lase maşinile acasă şi să folosească mijloacele de transport în comun?
R. B.: În Viena există aşa-numitul management al locurilor de parcare. Este vorba de o reglementare specială care vizează mai ales zonele centrale ale oraşului, în care riveranii primesc un permis special pentru a circula şi a parca în acea zonă, iar cei care circulă ocazional au nevoie de un permis special. Aceste permise se plătesc, însă toate fondurile care se strâng sunt direcţionate tocmai pentru rezolvarea acestei probleme: pentru realizarea de parcări subterane şi lucrări asemănătoare.
Parcările
AdS: Sunt parcările un impediment în rezolvare problemei traficului? O parcare atrage tot mai multe maşini…
R. B.: O singură măsură nu va rezolva niciodată problema transportului într-un oraş mare. Este vorba şi de elaborarea unui plan al unui oraş cu drumuri scurte, astfel ca oamenii să poată să facă multe drumuri şi pe jos. Şi în ultimă instanţă acest management al locurilor de parcare, adică cei care construiesc să fie nevoiţi să plătească un pic.
Centrul Istoric