Au fost o submultime a internetului barbatilor, iar acum studiile agentilor de marketing online si lucrarile de psihologie sociala le urmaresc atent, sustinand ca-s la un pas de Graal: descifrarea comportamentului lor pe www.
“Vrei sa-ti inseli nevasta? Nu mai cauti femei care sa se stie cu internetul” spunea un prieten campat online, ingrijorat ca zidurile de protectie ale spatiului sau virtual ar putea fi daramate de niste degete fine cu unghii lungi si lacuite, imprietenite cu tastatura laptopului.
“Cand vreau sa-i fac o surpriza iubitei mele, ma uit la ultimele site-uri de tzoale sau bijuterii din history-ul sau bookmark-ul ei si comand ceva de pe acolo, ca altfel nu mai am liniste”, marturiseste amuzat un amic, al carui job ii ocupa peste 12 ore din zi.
Femeile pe net erau in urma cu 10 ani destinatare de mail-uri, mesaje Ym si/sau IRC, si uneori partenere de jocuri in retea sau cliente pe cateva site-uri de shopping (cautand in general haine de firma, lenjerie intima, carti).
Acum au reusit sa surclaseze in multe tari barbatii cu prezenta lor in mediul online. Internetul nu mai e de pe Marte – albastrul pierde teren, in fata diferitelor nuante de roz (feminin, metro, gay) care coloreaza gros “user generated content”-ul, site-urile de sanatate si de cumparaturi, si gugalesc zilnic dupa tot felul de informatii.
Sunt multe si de mai toate varstele, si tocmai de aceea mai greu de categorisit. Stereotipurile offline nu se mai pliaza cum trebuie pe harta internetica estrogena. Iar cercetatorii au mai mult de lucru, pe mai multe ramuri, cu mai multe si mai interesante/ noi resurse. Asadar, prezenta femeilor pe net (de la dive digitale, mamici implicate pana la pitzipoance) hraneste multe guri si creiere, iar pentru a mentine/ imbunatati situatia asta, macar chestionarele online ar trebui sa fie mai aplicate, interesante, targetate