Aveti intarzieri de doua-trei saptamani la plata ratei la banca sau la factura la mobil sau la utilitati? Sunteti un potential "client" vizat de companiile de recuperare de datorii.
In ultimul an bancile, operatorii de telefonie mobila si firmele de utilitati apeleaza mult mai rapid la firma de recuperare creante cu care au contract, fara sa mai astepte ca restantele abonatilor lor sa ajunga la 30 de zile. Astfel, acestia au sanse mult mai mari in a-si recupera sumele facturate de la clientii rau platnici.
"Creditorii au inceput sa isi trimita cazurile mult mai rapid decat in perioada anterioara catre companiile de recuperat creante", au precizat analistii Coface pentru conso.ro.
Societatile din domeniul telecom au fost primele care au recurs la scaderea perioadei de restanta inainte de a externaliza procedurile de recuperare. Potrivit portalului citat, daca in urma cu un an, firmele specializate se ocupau de colectarea datoriilor de la persoane care intarziasera mai mult de 90 zile, in prezent recuperatorii se ocupa chiar si de cei care nu au depasit 30 zile de intarziere.
"O noutate in 2009 a reprezentat-o colaborarea dintre recuperatori si furnizorii de utilitati. Chiar daca, de regula, facturile la electricitate si gaze sunt primele datorii achitate de romani, anul trecut situatia precara a economiei a facut ca si furnizorii de utilitati sa se confrunte cu un numar mai mare de datornici, fiind nevoiti sa apeleze la recuperatori", arata analistii Coface, citati de portalul amintit.
Aproape o cincime dintre cazurile de restantieri inregistrati de Coface au fost cele cu intarzieri mai mici de 30 zile. Sumele datorate au fost insa mici, de 505 lei pe debitor, iar rata de succes in privinta recuperarii acestor sume a fost ridicata, trecand de 83%. La polul opus se afla cei care nu si-au platit restantele de p