Românii merg în mall pentru că nu au cu ce să îşi umple timpul liber sau pentru că intrarea în supermarketul din care îşi cumpără alimente presupune un scurt circuit prin centrele comerciale. Când vine vorba despre cumpărături, oamenii caută magazine mai ieftine. Sursa: MEDIAFAXSursa: Arviha EVZSursa: Mediafax
1 /.
Bucureştenii sunt cei mai bogaţi români, dacă ţinem cont de puterea de cumpărare, care se ridică la 12.800 de euro, ceea ce reprezintă aproximativ 92% din media europeană. Puterea de cumpărare pe cap de locuitor în România nu reprezintă nici măcar jumătate din media europeană, cifrându-se la 5.800 de euro.
În condiţiile în care în nord-estul ţării puterea de cumpărare este de 3.700 de euro, iar în sud-est de 4.700 de euro, nu este de mirare că Bucureştiul a devenit atracţia celor care vor să construiască mall-uri. Numai în ultimele luni, dezvoltatorii au bătut record după record. La finele lui 2009, a fost inaugurat cel mai mare mall din ţară. Săptămâna aceasta, recordul a fost depăşit, odată cu inaugurarea unui nou mall în sudul Capitalei.
Vânători de chilipiruri
Deschiderea Sun Plaza a generat isteria a zeci de mii de Bucureşteni, aflaţi în căutare de chilipiruri, numai că vremurile în care se ofereau cadouri la inaugurare a trecut. Cât de bine vor merge afacerile în noul mall vom afla peste câteva luni, consideră Ilie Şerbănescu. Analistul economic spune că, pe fondul scăderii veniturilor, magazinele din mall-uri vor continua să îşi închidă porţile.
“2010 este anul crizei. 2011 ar putea fi mai grav din punctul de vedere al efectelor crizei asupra standardului de viaţă. În 2009, criza a afectat economia, cum efectele se vor răsfrânge asupra românilor, prin salarii şi pensii mai mici”, a declarat pentru evz.ro Ilie Şerbănescu.
Afacerile proprietarilor de mall-uri vor avea de