Anca Urduzan are o experienţă de peste două decenii ca profesor. Ştie ce înseamnă să lucrezi cu elevii şi îşi aminteşte cu cea mai mare plăcere de perioada în care a făcut primii paşi ca şi profesionist.
„Am lucrat în învăţământ ca profesor de limba română şi m-am aflat mereu în mijlocul problemelor elevilor mei. Întotdeauna mi-am dorit să lucrez cu oamenii şi de aceea, atunci când s-a înfiinţat Facultatea de Psihologie din Braşov, m-am înscris imediat", povesteşte psiholoaga.
A absolvit în 2003, în prima promoţie de psihologi din Braşov şi a obţinut un post la Şcoala Generală din cartierul Noua.
„Pe vremea aceea eram vreo 30 de psihologi şcolari. Ne-a fost foarte greu la început, pentru că fiecare aveam mai multe şcoli arondate.
Mai târziu s-a simţit nevoia de a se înfiinţa noi posturi. Cosiliem acum elevi, cadre didactice şi chiar părinţi. Eşti acolo pentru oricine, chiar şi pentru femeia de serviciu. Nu am mers niciodată pe principiul de a banaliza problemele oamenilor, aparent neimportante pentru mulţi dintre noi", spune Anca Urduzan.
În fiecare zi învaţă ceva
Anca Urduzan este directorul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională din aprilie, anul trecut.
Ea se ocupă de coordonarea psihologilor şcolari din Braşov, dar oferă servicii tuturor celor care au nevoie. Pentru a fi tot timpul cu informaţia la zi, Anca este într-o continuă învăţare.
Anca s-a specializat în Şcoala de Psihoterapie Adleriană, care presupune o terapie a bunului simţ.
Lipsa părinţilor, o mare problemă
Cazurile mai grave pe care le consiliază sunt legate de lipsa sau decesul părinţilor, sărăcia, marginalizarea sau părinţi şomeri din cauza crizei.
„Adolescenţii vin mai des pentru veşnica problema de conflict între generaţii. Cât despre criză, conflictul între generaţii este acutizat, tocmai de lipsurile cu care se con