Românii şi bulgarii au cerut la unison prelungirea termenului de execuţie a lucrărilor la podul de la Calafat până la sfârşitul anului 2011. Până acum au fost realizate doar 40% din lucrările de construcţie.
Întâlnirea premierilor român şi bulgar, desfăşurată vineri în ţara vecină, a oferit o adevărată reprezentaţie de strigături. Încolţiţi de tirada de acuze din partea autorităţilor române şi bulgare, constructorii podului Calafat-Vidin, firma spaniolă Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), au dat vina pe români, care sunt mult întârziaţi la lucrările de execuţie a infrastructurii conexe podului şi care nu le-ar fi dat la timp acordurile de mediu pentru a putea demara lucrările. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a reacţionat imediat numindu-i pe antreprenorii angajaţi de bulgari mincinoşi. „E o minciună cât casa, pentru că nu poţi să spui că nu lucrează aici (n.r. - în Bulgaria) din cauză de malul românesc, unde lucrează o firmă, care întâmplător este tot spaniolă”, a spus Berceanu. Demnitarul român a recunoscut însă că şi pe malul românesc, constructorii trag mâţa de coadă. „Nici pe malul românesc nu stau prea bine. Stau chiar prost, dar asta e o altă problemă”, a completat Berceanu. O problemă pe care oficialităţile române, interesate până acum mai mult de curtea vecinilor bulgari decât de cea proprie, au tot amânat să o rezolve.
Când podul de la Calafat era în aer, se discuta despre Bechet
Autorităţile române şi bulgare au organizat până acum nenumărate întâlniri atât la Vidin cât şi la Calafat în care nu şi-au arătat nemulţumirea faţă de tergiversarea lucrărilor pe ambele maluri deşi acestea nu au fost niciodată în grafic. Pe malul românesc au fost probleme ridicate de exproprieri, apoi cu lipsa banilor pentru acestea, apoi cu licitaţiile şi lista ar putea continua. Deşi mai erau 18 luni până la expirarea termenului de e