Desi doar o treime dintre romani au acces la internet, acestia se afla pe primele locuri din Europa in ceea ce priveste utilizarea retelelor sociale (social networking), potrivit unui studiu Marketers & Consumers, Digital & Connected (MCDC), realizat de IAB Europe.
Astfel, daca in medie jumatate dintre repondentii europeni si-au actualizat sau si-au actualizat profilul pe o retea sociala in ultima luna, ponderea in cazul romanilor se situeaza la 61%. Ungarii sunt si mai activi in acest tip de activitate, cu o rata de implicare de 65%. Site-ul retelei Hi5 a inregistrat in ianuarie 4,6 milioane de clienti unici si 60 de milioane de vizite in Romania, potrivit datelor anuntate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor.
La polul opus, romanii ocupa o pozitie codasa la activitatile de online banking, numai 19% dintre acestia folosind frecvent acest serviciu, fata de media continentala de 52%.
Rezultatele sondajului realizat pe un esantion de 32.000 de persoane din 16 tari europene a relevat de asemenea faptul ca internautii din Europa de Est au un apetit ridicat pentru divertismentul online, in conditiile in care 49% dintre romani, ungari si polonezi aleg sa se uite la TV sau la continut video online, 44% asculta radio in timp real pe internet, 31% descarca muzica, in timp ce 27% se joaca sau practica pariuri online.
Comertul electronic reprezinta o activitate uzuala pentru utilizatorii de internet in special in Europa vestica si nordica. In particular, est-europenii se orienteaza mai degraba catre achizitia unui produs de la un alt utilizator de internet decat de pe un site specializat de e-commerce. Totodata, repondentii din Europa de Est sunt cei mai "pasionati" internauti, o treime dintre acestia petrecand, in medie, trei ore sau chiar mai mult pentru fiecare sesiune online.
Romanii sunt fruntasi si la utilizarea motoarelor de cautare, 96% di