Cele mai mari volume continua sa fie realizate de operatorii de telefonie mobila, insa si aici numarul de clienti s-a comprimat.
Cererea pentru servicii de internet prin linii fixe a scazut in ultimul trimestru al anului trecut fata de anii anteriori, dar se mentine totusi la nivel ridicat, arata o analiza a ZF realizata pe baza cifrelor calculate de Romtelecom si UPC, doi dintre cei mai mari jucatori de pe aceasta piata.
Cei doi operatori au adaugat in T4 2009 aproape 70.000 de clienti noi pentru internet fix, cel mai mare numar de utilizatori fiind adaugat de Romtelecom (57.362). Numarul de clienti a scazut usor fata de acelasi trimestru din 2008, dar a scazut semnificativ fata de ultimele trei luni ale anului 2007, cand consumul avansa puternic, pe fondul cresterii economice si al creditarii.
Daca UPC a inregistrat un numar relativ constant de clienti noi pe net fix - 11.000 in T4 2009, fata de 12.000 in T4 2008, Romtelecom a castigat cu peste 25.000 de clienti mai putin decat in 2008. RCS&RDS, numarul unu pe piata de internet fix, nu este listata la bursa si nu publica la intervale regulate date despre numarul de clienti.
Romtelecom a recuperat totusi o parte din performanta anului 2008, castigand 27.000 de clienti pentru serviciul de internet mobil. Apetitul puternic al clientilor pentru serviciul de internet mobil este demonstrat si de cresterea numarului de utilizatori ai datelor mobile din randul clientilor Orange, numarul unu pe piata locala telecom, cu peste 470.000 de utilizatori in perioda analizata. Orange include in categoria utilizatorilor de date mobile si clientii care acceseaza internetul de pe mobil si pe cei care cumpara un modem special si platesc abonamente de date. Anul trecut, veniturile Orange Romania din serviciile de date au ajuns la 122 mil. euro, respectiv 12,8% din veniturile de 958 mil. euro generate din