Cu câteva zile înainte de lansarea oficială de la Geneva, site-ul auto francez Caradisiac.com a efectuat un prim test cu SUV-ul românesc. Dacia Duster va fi, fără îndoială, una dintre marile atracţii ale Salonului auto de la Geneva. O ofertă inedită, pentru că este primul 4X4 low-cost.
Jurnaliştii de la site-ul auto francez Caradisiac.com au reuşit să testeze maşina în premieră. Dacia şi-a exins treptat gama, pentru că la început, nu exista decât Logan. După aceea, a urmat Logan MCV, iar mai recent Sandero şi versiuni ulterioare ale modelului Logan (Van şi pick up).
Însă, constructorul auto român nu se opreşte aici. Jacques Chauvet, preşedintele Dacia, declara că gama de modele va ajunge la opt sau chiar nouă vehicule. Două variante mai mari decât cele actuale fiind, în prezent, în curs de pregătire.
Designul, intens studiat
Jurnaliştii francezi spun că Duster are un desing mult mai studiat. Chiar dacă nu e tocmai fotogenic, cei care l-au testat spun că realitatea este diferită, SUV-ul piteştean fiind un model reuşit până la urmă.
Dacia Duster afişează un stil propriu, care îl diferenţiază de alte modele ale mărcii. Per ansablu, este destul de dinamic, având pasajul roţilor foarte pronunţat, descriu francezii maşina.
Planşa de bord, asemănătoare cu cea de Logan şi Sandero
Însă, la o privirie mai atentă, asemănările cu restul modelelor din gama Dacia sunt izbitoare. Duster arată mult prea mult a Sandero, interiorul fiind identic, alături de linii laterale. Numai farurile şi grila radiatorului au fost schimbate radical, alături de stopuri şi hayon. În rest, Dacia este cea pe care o cunoaştem cu toţii.
Cu aceleaşi materiale, cu aceeaşi poziţionare dificilă a comenzilor pe planşa de bord. Francezii i-au găsit, însă, şi un dezavantaj: designul părţii din spate, care nu este chiar atât de reu