Nu a fost în ultimii 10-15 ani ministru al transporturilor (Mitrea, Băsescu, Boagiu, Orban, Berceanu) care să nu fi acceptat contracte prin care în gaura neagră numită Autostrada Bucureşti-Piteşti s-au scurs uriaşe sume din Buget. Fără nici un folos. An de an au fost reluate lucrările, s-au refăcut reparaţii (chiar “capitale”), garantate de clauze, chipurile, beton. N-a dat nimeni socoteală, n-a fost pus la zid nici un şef de la Drumuri Naţionale, n-a răspuns barem politic, pentru acest jaf, nici un ministru. Drumarii şi-au îngroşat conturile, miniştrii au tocit foarfecele tot tăind panglici, doar automobiliştii îşi fac praf maşinile prin gropile de acolo, iar traficul e mereu gâtuit. Ca şi în aceste zile, când artera e distrusă, se pare, şi din cauza substanţelor nepotrivite şi a vagoanelor de sare aruncate pe asfaltul poros, pentru deszăpeziri ineficiente.
Îi propun preşedintelui Curţii de Conturi, Nicolae Văcăroiu, ca o echipă de inspectori ai săi să-şi justifice lefurile şi pretenţiile la “pensii speciale” făcând, în sfârşit, o analiză exhaustivă a modului în care s-au cheltuit, în ultimii zece ani, fondurile publice pe această autostradă. Dacă tot s-ar apuca de treabă, s-ar putea muta apoi pe abia data în folosinţă Autostradă a Soarelui. Şi ar putea încheia cu verificarea deconturilor pentru aşa-zisele lucrări de deszăpezire (cantitate şi calitate) din această iarnă. Pagubele sunt uriaşe. Fie spus, cheltuielile anapoda, chiar oneroase, sunt o marcă a tuturor ministerelor. Mi-e teamă însă că - sub presiuni dinspre Guvern - Nicolae Văcăroiu are ca deviză zicala “Oala acoperită, nu dă musca-n ea”. Şi tace.
N.B. Într-un studiu internaţional, România este pe locul 129 din 133 de ţări, în privinţa calităţii drumurilor.