Într-un interviu acordat Curierului Naţional, Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC, a declarat că au existat contracte-cadru de furnizare a gazelor care nu respectă limita minimă de presiune
Problemele legate de energia electrică au fost rezolvate parţial
Gaze furnizate la o presiune atât de scăzută încât centralele termice de apartament nu pot funcţiona, energie electrică livrată cu întreruperi în anumite zone din ţară, ceea ce duce la defectarea aparatelor şi prejudicierea consumatorilor, dar şi telefoane mobile fără semnal, deşi utilizatorii plătesc abonamentele, sunt doar câteva dintre problemele despre care ne-a vorbit, într-un interviu, Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.
Deşi dispune de puţin peste 600 de inspectori la nivel naţional, adică aproximativ 10 - 15 pe fiecare judeţ, plus Capitala, ANPC a efectuat nu mai puţin de 35.000 de controale asupra operatorilor economici, aplicând amenzi în cuantum de 7.700.000 lei în perioada octombrie 2009 - februarie 2010.
În urma deficienţelor constatate la trei dintre operatorii din domeniul energiei electrice s-au aplicat sancţiuni de 58.000 lei, furnizorii de gaz fiind determinaţi să schimbe contractul-cadru în baza căruia fiecare dintre noi beneficiază de aceste servicii şi să menţioneze o presiune minimă care poate fi utilizată.
În ceea ce priveşte problemele din telefonia mobilă, preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, ne-a declarat că a cerut operatorilor economici din domeniu să remedieze deficienţele şi, mai ales, să-i informeze pe consumatori înainte de a-şi face abonamente că sunt probleme cu semnalul în anumite zone.
ANPC nu are atribuţii numai în privinţa protejării consumatorului, ci şi a alinierii legislaţiei noastre cu cea comunitară. În acest sens, Constantin Cerbulescu a declarat că s-au emis o s