Achizitiile de motociclete in leasing au scazut puternic anul trecut, pe fondul scumpirii asigurarii Casco pentru acest tip de vehicule, polita fiind obligatorie in cazul contractelor de finantare in sistem leasing.
NBG Leasing (fosta Eurial Leasing), companie a grupului National Bank of Greece, care in trecut finanta motociclete si scutere, spune ca in 2009 cererea pentru astfel de finantari s-a restrans puternic.
Aceasta situatie afecteaza afacerile firmelor de leasing, in conditiile in care si celelate segmente ale pietei - auto, imobiliar sau de echipamente - au incheiat anul trecut cu scaderi de pana la 70%.
"O «grea lovitura» a venit si dinspre subsegmentul «moto», care s-a contractat puternic in urma faptului ca asiguratorii au crescut constant cotele de prime de asigurare Casco pentru motocicluri, pana la niveluri cuprinse intre 10 - 15% (din valoarea motocicletei - n.r.). Cum finantatorii impun ca obligatorie asigurarea Casco pentru toate categoriile de autovehicule, achizitionarea in leasing a unui motociclu a devenit extrem de costisitoare pentru cei interesati", afirma oficialii NBG Leasing.
Pentru automobil, costul asigurarii Casco pe an variaza intre 4% si 7% din valoarea acestuia, dar pretul depinde si de alti factori, cum ar fi varsta soferului sau zona prin care isi conduce masina (urbana sau
rurala). Astfel, pentru o masina achizitionata cu 11.000 de euro, pretul asigurarii full Casco (include toate riscurile, inclusiv vandalism) este de 450-750 de euro pe an. Pentru a face o comparatie, in cazul unei motociclete de aceeasi valoare costul asigurarii ajunge la 1.100 - 1.600 de euro pe an. Polita este mai scumpa deoarece daunele sunt mult mai frecvente pe segmentul motocicletelor, iar piesele de schimb sunt scumpe.
"Practic, e mai ieftin sa achizitionezi un motociclu cash ori printr-un credit de nevoi personale decat