Companiile de telefonie mobilă încearcă să atragă utilizatori din rândul comunităţilor, cum ar fi cele ale microbiştilor sau ale reprezentanţilor firmelor de cosmetice. Abonamentele şi cartelele prepaid generaliste au fost înlocuite de produse adresate comunităţilor. Vor atrage operatorii clienţi printr-o astfel de strategie?
„Primeşti 10 mesaje scrise dacă echipa ta favorită câştigă un meci", este unul dintre bonusurile pentru cartele preplătite promise de Orange suporterilor echipei de fotbal Dinamo. Astfel, compania adoptă o nouă strategie de atragere a unor noi utilizatori din rândul unor comunităţi de nişă.
Pachetul „Prepay Suporter" conţine o cartelă reîncărcabilă de şapte euro, iar utilizatorii primesc bonus un euro credit pentru fiecare meci câştigat acasă de Dinamo. În plus, ei au 5 MB pentru internet mobil şi reducere de 50% pentru apelurile către alţi membri ai
comunităţii.
Specialiştii din domeniu spun că aceste oferte sunt menite să fidelizeze clienţii. „Trebuie să ţinem cont de faptul că 70% din piaţa telecom din România este acoperită de utilizatorii care folosesc cartele prepaid. Toţi operatorii oferă cartele cu mii de minute. Este esenţial pentru ei să vină cu oferte specifice pentru anumiţi utilizatori", arată Octavian Grozea, consultant telecom. Orange a lansat şi un pachet de produse pentru clienţii companiei Avon - „My Avon Mobile", care conţine atât abonamente, cât şi cartele preplătite. Abonamentele au valori cuprinse între şase şi 12 euro. Orange are peste 10,9 milioane de clienţi, însă venitul mediu anual pe utilizator a scăzut cu 22% anul trecut, de la 119 euro, în 2008, la 92 de euro.
Orange lansează şi alte pachete de nişă
Pachetul adresat suporterilor dinamovişti este doar primul din seria de oferte personalizate ce va fi lansată pe tot parcursul acestui an. „Suntem în negocieri avansate cu mai multe club