Peste 400 de radare de ultima generatie, care nu pot fi detectate de aparatele soferilor auto, intra, de luni, in dotarea Politiei Rutiere, echipamentele urmand sa fie activate ulterior.
"Marea noutate privind cele 449 de radare ce urmeaza sa fie utilizate la nivel national este faptul ca datele vor fi stocate pe hard-disk extern, cu o capacitate de 80 de Gb, adica un timp de 30 de ore de intregistrare continua", a declarat, pentru Mediafax, Aurelian Calineata de la Directia Rutiera a Politiei Romane.
Totodata, aparatele pornesc automat si se opresc automat cand sesiseaza o depasire a vitezei legale, in restul timpului ele filmand fara sa inregistreze.
Radarele vor fi setate de catre politistii rutieri si pot sa memoreze 30 de secunde anterior infractiunii comise de sofer. Concret, in cazul unui incident rutier in care un autoturism accidenteaza o persoana, radarul va memora evenimentele cu 30 de secunde inaintea impactului , pentru a nu omite contextul producerii accidentului.
O alta functie a noilor radare este cea "stand-by", ele putand fi setate sa intrerupa unda radar si sa nu mai urmareasca depasirile vitezei legale, ci sa inregistreze numai imagini.
Detectoarele din alte masini nu pot sesiza unda radar a noilor aparate, astfel ca soferii nu au un timp de reactie pentru a frana.
Potrivit lui Calineata, radarele separa sensurile de mers, iar camera si antena reprezinta un corp comun.
Peste 100 de astfel de radare au fost deja distribuite in teritoriu, iar zece au ajuns la Brigada de Politie Rutiera Bucuresti. Alte noua astfel de radare urmeaza sa intre in dotarea Brigazii in viitorul apropiat, a declarat, pentru Mediafax, purtatorul de cuvant al Poliției Capitalei, Christian Ciocan.
Radarele Audiovision inregistreaza si pe timpul noptii, la temperaturi foarte scazute (ap