Toti operatorii de telefonie mobila sunt obligati ca de la 1 martie sa ofere clientilor un mecanism de intrerupere a conexiunii de date in roaming in UE cand factura ajunge la 50 euro, in cazul in care acestia nu au optat pentru o limita superioara, conform reglementarilor europene privind serviciile de roaming, aprobate anul trecut. Mai mult, pana la 1 iulie 2010, operatorii trebuie sa notifice clientii cand acestia ating 80% din acest plafon. In Romania, Cosmote declara doar ca respecta reglementarile UE, Vodafone atentioneaza automat utilizatorii cand consumul ajunge la 40 euro, iar Orange spune ca acest serviciu va fi activat automat abia de la 1 iulie.
Conform regulamentului european privind serviciile de roaming, operatorii de telefonie mobila trebuie sa ofere clientilor de la 1 martie plafoane financiare maxime pentru serviciile de date in roaming care sa nu depaseasca, in valoare sau volum, 50 euro (fara TVA). Operatorii pot oferi utilizatorilor si optiunea unor altor limite maxime, iar pana la 1 iulie acestia trebuie sa aleaga aceste plafoane. Clientilor care pana la 1 iulie 2010 nu opteaza pentru un alt plafon li se aplica plafonul implicit de 50 euro.
Utilizatorii trebuie anuntati cand ating limita de 80% din plafonul maxim ales, pana la 1 iulie 2010
Mai mult, tot pana la 1 iulie, clientii trebuie notificati cand ating 80% din plafonul maxim ales.
"Fiecare furnizor din tara de origine se asigura, de asemenea, ca i se trimite clientului o notificare adecvata, pe telefonul mobil sau pe alt dispozitiv, de exemplu printr-un SMS, e-mail sau fereastra de tip pop-up pe ecranul calculatorului, atunci cand serviciile de comunicatii de date in roaming au atins 80% din plafonul financiar sau de volum maxim. Clientii au dreptul sa solicite operatorilor lor sa sisteze trimiterea unor astfel de notificari si au dreptul sa solicite