Google, compania care detine cel mai important motor de cautare la nivel mondial, reprezinta pentru secolul XXI ceea ce insemnau in secolul XIX unele rute de cale ferata. Compania a creat conditii pentru desfasurarea unor activitati economice la care nici nu ne-am fi gandit inainte de aparitia sa, scrie cotidianul britanic Financial Times.
Aproximativ 40% dintre clickurile de pe majoritatea site-urilor vin datorita motoarelor de cautare, si in general acest lucru inseamna Google.
In unele tari, precum Marea Britanie, investitiile in publicitatea online au ajuns sa fie mai mari decat cele in televiziune, iar Google domina aceasta piata. Compania fondata in 1998 de catre Larry Page si Sergey Brin, doi doctoranzi ai Universitatii Stanford, controleaza in jur de 80% din veniturile generate de motoarele de cautare in SUA si circa 90% din aceeasi piata in Europa si Marea Britanie.
In secolul XIX un fermier care nu ar fi avut acces la liniile de cale ferata ar fi ramas pe dinafara. La fel ar ramane si un business online daca nu ar aparea pe Google.
Saptamana trecuta, site-ul francez de cautare in domeniul justitiei e-Justice, comparatorul de preturi britanic Foundem si site-ul german de cumparaturi Ciao, detinut de compania rivala Microsoft, au acuzat Google in fata Comisiei Europene ca motorul de cautare american nu le indexeaza paginile, astfel incat potentialii utilizatori sa aiba acces la informatii despre ele.
Astfel, Bruxellesul trebuie sa decida daca Google este o companie care a eliminat intentionat concurenta in cautarea de cota de piata sau daca din complicitate sau din greseala Google a ajuns o companie monopol.
Microsoft a publicat vara trecuta un ghid numit “Openness and the Internet” in care se specifica ca Google "actioneaza intr-un fel in care se ascunde de competitori, ca este dificil de adunat informatii despre camp