Londra se rebranduieşte pentru Jocurile Olimpice din 2012. Strategia de imagine a oraşului de pe Tamisa poate fi o lecţie pentru România
În noiembrie anul trecut, Wally Olins, preşedintele agenţiei londoneze de strategie Saffron Consultants şi unul dintre cei mai mari specialişti din lume în branding, îşi îndrepta privirile spre Londra. Tocmai pierduse licitaţia organizată de Ministerul Turismului pentru brandul turistic al României, competiţie în care intrase alături de firma românească Brandient. Cunoscutul om de branding nu mai avea niciun motiv să-şi piardă timpul cu Bucureştiul.
La mijlocul lunii ianuarie 2010, Wally Olins strângea mâna primarului Londrei, Boris Johnson. Agenţia sa câştigase licitaţia (pitchul) pentru rebrandingul capitalei Marii Britanii, cu un buget de 820.000 de euro. Ironia sorţii face ca suma să fie apropiată ca valoare de oferta câştigătoare a brandului pentru turismul românesc (890.000 de euro), aparţinând consorţiului THR-Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion (firmă de consultanţă în turism din Portugalia) şi Taylor Nelson Sofres (companie de research din Marea Britanie).
Comisia de evaluare de la Primăria Londrei a ales proiectul care s-a apropiat cel mai mult de obiectivele licitaţiei: toate elementele care dau unicitate Londrei să fie integrate într-un tot unitar. Comisia de evaluare de la Ministerul Turismului din România a ales proiectul cel mai ieftin. Atât! Rebrandarea Londrei cu obiectivele sale unice, turismul românesc, cu „renumeraţia după buget"! Atât britanicii de la Saffron Consultants cât şi portughezii de la THR au experienţă în branding turistic. Firma antamată de Ministerul Turismului a lucrat pentru identitatea turistică a Greciei, Croaţiei şi a statului Chile.
Licitaţia pentru brandul Londrei a început în luna septembrie şi a durat patru luni, timp în care au fost analizate ofertele a trei