Dacă îndeplinesc condiţiile, operatorii economici trebuie să depună toate documentele pe care le-au strâns, de la înregistrarea la ONRC până la ultimul bilanţ contabil.
Facilităţile acordate de Ministerul Mediului firmelor care doresc să-şi înnoiască parcul auto par să fie umbrite de birocraţie.
Deşi, în aparenţă, paşi de parcurs sunt puţini (înregistrarea dosarului, casarea maşinilor, radierea lor şi drumul la producător pentru intrarea în posesia maşinilor noi), dosarul care se cere la înregistrarea la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) este atât de stufos încât mulţi dintre patroni se lasă păgubaşi, iar ceilalţi îl cară cu roaba.
Numai dosarul de înregistrare care va fi depus la AFM va cuprinde o serie de documente, pentru care operatorul economic este nevoit să facă multe alte drumuri. În plus, persoana juridică nu poate participa la program decât dacă îndeplineşte anumite condiţii, şi anume să nu fie datoare statului la nici un capitol, să nu fie înregistrată cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară; să nu aibă suspendate activităţile economice, să nu fie insolvabilă sau în încetare de plăţi şi nici în procedură de insolvenţă sau lichidare ori reorganizare judiciară sau în stare de faliment, să nu fi fost dată în judecată pentru declararea acestora, precum şi pentru altă situaţie similară, să nu sponsorizeze activităţi cu efect negativ asupra mediului şi să fi adoptat prin forul său deliberativ hotărârea de participare la program.
Alocările financiare nu trebuie să fie mai mari de 200.000 de euro
În cazul operatorului economic, după cum arată AFM în documentele puse la dispoziţia Curierului Naţional, acesta trebuie să dovedească faptul că nu este considerat „firmă în dificultate“ conform definiţiei CE, nu este subiectul unei proceduri de recuper