TREND. Fie că vor să supravegheze activitatea angajaţilor sau să ştie dacă se întâmplă ceva acasă în lipsa lor, românii sunt tot mai interesaţi de „spionaj”. Sursa: REUTERS
Unii angajaţi sunt demotivaţi din cauza reducerii salariului şi ar putea să-ţi „saboteze” afacerea? Le poţi supraveghea calculatorul sau urmări convorbirile de pe mobil fără ca ei nici măcar să nu bănuiască.
Nici micile „discuţii” între colegi nu pot scăpa neascultate. Piaţa românească a fost invadată în ultimul timp de tot felul de gadgeturi-spion, cu microfoane sau camere web încorporate în diverse obiecte, de la ceasuri, pixuri, USB-uri, ochelari de soare, cravate, telefoane, veioze sau chiar pachete de ţigări. Iar „spionajul” se pare că prinde tot mai mult.
„Am început afacerea în decembrie 2009. Am deschis-o pentru că în momentul acesta salarizarea este slabă, iar unii angajaţi nu-şi mai văd de treabă. Astfel, angajatorul e tentat să-şi «spioneze» salariaţii, bunurile. Este o afacere bună în criză”, ne-a declarat Antonio Pascaru, proprietarul magazinului on-line de echipamente de spionaj, www.ede- toate.ro.
Vânzările zilnice sunt acum de aproximativ 1.000 de lei, iar profitul a ajuns, după trei luni, la circa 1.000 de euro pe lună, susţine acesta. Potrivit lui, angajatorii care-şi protejează afacerea sunt principalii clienţi. Aceştia cumpără de obicei microfoane disimulate în diverse obiecte, cum e de pildă USB-ul spion.
„Acesta are două funcţii: şi de memory stick şi de reportofon. Şeful îţi poate da, de exemplu, stick-ul să lucrezi de pe el şi în acelaşi timp te înregistrează audio”, explică Pascaru.
Nici spionajul PC-ului nu e mai prejos - un soft îţi spionează paginile web vizitate, ce-ai scris, ce ataşamente ai trimis. „Face poze la un interval presetat de timp la toată activitatea de pe calculator. Dacă stai p