Detectoarele de radar se dovedesc incapabile în faţa noilor „jucării” ale Poliţiei Rutiere. Radarele performante aflate, de ieri, pe şoselele României sunt practic de neevitat pentru şoferii care încalcă legea. Sursa: EVZSursa: Codrin Prisecaru
1 /.
Până la sfârşitul lunii, Poliţia Rutieră va trimite în trafic 449 de astfel de dispozitive, multe dintre ele urmând a fi instalate pe „drumurile morţii”: DN 2 (Bucureşti-Siret), DN 6 (Bucureşti-Timişoara) şi DN 1 (Bucureşti-Nădlac). Nu vor scăpa însă nici autostrăzile, nici arterele principale ale marilor oraşe.
Noile aparate surprind autovehiculele care circulă pe ambele sensuri, indiferent dacă maşinile poliţiei pe care sunt instalate sunt staţionate sau se află în mers. Şi, cel mai important, pot fi „prinse” de detectoarele de radar doar după ce viteza ilegală a fost deja înregistrată.
„Funcţionează în sistem stand-by şi înregistrează audio şi video fără a emite unda radar către autovehiculele vizate. Astfel, se poate face înregistrarea fără ca detectorul radar să poată depista prezenţa aparatului în trafic”, au explicat oficiali ai Poliţiei Rutiere.
Mai mult, aparatul captează imagini şi cu 30 de secunde înainte de a fi pornit efectiv de poliţişti şi încă 60 de secunde după ce aceştia îl opresc. Noile radare sunt instalate doar pe maşini Dacia Logan inscripţionate cu însemnele poliţiei. Asta nu le poate fi însă de mare ajutor vitezomanilor, întrucât raza de acţiune a aparatelor este de 1,5 kilometri.
Poliţiştii, în perioada de acomodare cu noile „jucării”
Vitezomanii surprinşi de aparat vor fi opriţi pe loc. „Înregistratul şi trimisul amenzilor acasă sunt eficiente la radarele fixe. Cu cele mobile nu e eficient să trimiţi amenda acasă: în primul rând pentru că omul ăla trece pe lângă tine cu 100 la oră prin localitate şi tu îl laşi să meargă