Milano şi-a revendicat de mult şi pe drept titlul de capitală a modei. Cu toate acestea, tot mai mulţi designeri sunt de părere că influenţa prezentărilor de la modă milaneze asupra tendinţelor de la un sezon la altul a scăzut semnificativ. Sursa: Reuters
În timp ce nume cu rezonanţă în domeniu, precum Giorgio Armani, Gucci sau Versace au dat tot ce au avut mai bun în cadrul prezentărilor colecţiilor toamnă/iarnă 2010-2011 din oraşe precum New York sau Paris, organizatorii Săptămânei Modei de la Milano s-au trezit că nu mai au cu ce umple calendarul celor patru zile cât durează evenimentul. În plus, Anna Wintour, cel mai influent editor de modă, de la revista Vogue, a declarat că intenţionează să-şi scurteze pe cât posibil şederea în Italia, pentru a merge la evenimentul similar de la Paris, dar şi la Gala decernării premiilor Oscar, în Los Angeles.
În acest context, atât presa locală, cât şi cea internaţională au scris despre “efectul Wintour” asupra manifestării de modă din oraşul nord Italian şi despre cum înşişi creatorii de modă se conformează “cerinţelor “ presei internaţionale.
Mario Boselli, preşedintele “Comisiei Naţionale a Modei”, din Italia – care se ocupă cu organizarea Săptămânei Modei de la Milano, este de părere că, adesea, designerii italieni s-au dovedit neîncrezători în valoarea lor şi „au căzut pradă presiunii presei internaţionale”.
Wintour face legea
„Consider că marile case ar trebui să îşi exprime răspicat punctul de vedere. Suntem mai mici, este adevărat, dar trebuie să ne programăm evenimentul în funcţie de calendar. Influenţa Annei Wintour? Trebuie să admitem că ea există şi că este importantă”, a declarat pentru Reuters şi Maurizio Modica, unul dintre designerii casei Frankie Morello.
Prestigiul câştigat de-a lungul timpului şi numele mari care au ales să-şi prezin