General Motors şi-a majorat contribuţia proprie pentru a câştiga bunăvoinţa Germaniei. General Motors a anunţat că majorează de la 600 de milioane de euro la 1,9 miliarde de euro finanţarea restructurării diviziei germane Opel.
Directorul general al Opel, Nick Reilly, a declarat că decizia reprezintă „direcţia corectă" pentru companie şi a adăugat că „trebuie să trimită semnale clare ale hotărârii noastre de a pune la punct afacerea".
Fondurile necesare vor fi obţinute atât prin emiterea de obligaţiuni, cât şi din credite. GM a estimat iniţial că investiţiile necesare pentru a readuce Opel pe profit se ridică la 3,3 miliarde de euro, însă guvernele europene au solicitat suplimentar 415 milioane de euro „pentru a elimina impactul negativ al pieţelor", se arată în anunţul făcut de oficialii companiei americane.
GM va asigura 1,9 miliarde de euro din costul total de 3,7 miliarde de euro, cererea pentru guvernele europene fiind mai mică de două miliarde de euro în garanţii pentru împrumuturi, mai puţin faţă de garanţiile de 2,7 miliarde de euro solicitate iniţial. GM a renunţat la planul de vânzare a diviziei sale europene, Opel, după ce a beneficiat de programul de sprijin al Guvernului SUA.
Constructorul auto este prezent în mai multe ţări din Europa unde are 50.000 de angajaţi, programul de restructurare prevăzând reducerea numărului de locuri de muncă cu 8.300 de persoane, în principal în Belgia şi Germania.
8.300 de concedieri
La data de 24 februarie, guvernul şi parlamentul german au comunicat că planul de salvare al Opel este insuficient şi că solicită noi garanţii pentru a împiedica transferarea ajutorului german către compania-mamă din SUA.
GM a renunţat la planurile de vânzare a unei participaţii de 55% la Opel către consorţiul format de producătorul canadian de piese auto Magna şi banca rusească Sberbank, preferând în s