Administratorii străzilor încep să contabilizeze sute de procese cu firmele de asigurări pentru daunele auto provocate de gropi. Asigurătorii au început în ultimii ani să recupereze o parte din despăgubirile plătite clienţilor cu poliţe Casco pentru repararea maşinilor avariate din cauza gropilor şi şanţurilor din drumuri. Obţinerea sumelor plătite clienţilor de la instituţiile vinovate de starea proastă a drumurilor se face cu ajutorul instanţelor de judecată
Administratorii străzilor încep să contabilizeze sute de procese cu firmele de asigurări pentru daunele auto provocate de gropi.
Asigurătorii au început în ultimii ani să recupereze o parte din despăgubirile plătite clienţilor cu poliţe Casco pentru repararea maşinilor avariate din cauza gropilor şi şanţurilor din drumuri. Obţinerea sumelor plătite clienţilor de la instituţiile vinovate de starea proastă a drumurilor se face cu ajutorul instanţelor de judecată. Pentru a câştiga procesele sunt necesare însă probe care, de multe ori, sunt dificil de adunat.
În plus, abia în urmă cu aproximativ trei ani, asigurătorii au obţinut certitudinea că câştigarea unui astfel de proces împotriva instituţiilor publice va însemna recuperarea prejudiciului stabilit de instanţă. În trecut, instituţiile de stat erau protejate de un act normativ potrivit căruia erau obligate să îşi onoreze obligaţiile de plată numai „în limita sumelor prevăzute în buget“, fiind îngreunată executarea silită în cazul refuzului la plată. În consecinţă, chiar dacă un asigurător câştiga un astfel de proces, se putea întâmpla să nu încaseze niciodată despăgubirea stabilită de instanţă.
Începând cu mai 2007, instituţiile publice nu mai sunt protejate de acea reglementare, iar creditorii lor pot demara procedura de executare silită. De avarierea maşinilor pe drumurile publice pot fi vinovaţi însă şi antreprenorii care efectea