Politia Rutiera a scos de ieri in trafic 150 de noi radare a caror faima ca sunt "de nedetectat" i-a pus pe jar pe soferi. "Toti vor sa gaseasca antidotul. Daca l-as sti, as fi platit cu mii de euro", glumea ieri enigmatic un politist.
Primul lot din cele 449 de radare noi, instalate pe Dacia Logan break, au iesit ieri pe sosele, insa in Bucuresti cele zece masini din dotarea Brigazii Rutiere a facut mai mult parada modei in fata presei decat sa supravegheze traficul si sa-i amendeze pe vitezomani. La prima vedere, ce a ramas din Loganul "de 70.000 de euro", al carui pret a fost renegociat pana la aproximativ 34.000 de euro, nu sperie pe nimeni. Are girofar mare, american. Dar cand ii vezi emblema "1.5 DCI", stii cat ii poate motorul. soferii se tem insa de ce se afla la bordul noii masini, nu de ce are sub capota: radarul caruia nici un detector aflat deocamdata pe piata nu ii face fata si nu il poate "simti" in timp util pentru soferii care depasesc viteza legala. "Este o tehnologie noua, dar nu e invizibil cum se tot zice, asa ceva nu exista. E mult mai eficient datorita vitezei de reactie si inteligentei superioare fata de generatiile mai vechi de radare", ne-a explicat comisarul-sef Costin Tatuc.
"Nimeni nu se gandeste la cati oameni mor pe sosele din cauza vitezei. Toti soferii, cand au auzit de radarele noi, vor antidotul. Daca l-as sti, probabil ca as fi platit cu mii de euro la vreo companie", glumeste enigmatic comisarul Daniel Pista. Multi soferi s-au aratat neincrezatori cand au auzit ca noile radare nu pot fi detectate si au acuzat Politia ca vrea doar sa bage frica in ei. Adevarul e ca pot fi detectate. Dar prea tarziu. "Daca eu te vad de la Arcul de Triumf, ce mai faci cu detectorul tau de radar?", intreaba retoric comisarul Pista, in fata Casei Presei Libere. Noile radare sunt in permanent stand-by, iar cand detecteaza o de