Într-o economie a cunoaşterii, într-o lume plată în care tehnologiile informaţiei permit participarea oricărui individ la piaţa globală, nu mai putem defini sărăcia drept lipsă de resurse, ci drept lipsă a oportunităţilor pentru accesul la resurse. Lupta cu sărăcia trebuie să înceapă prin a asigura accesul egal la oportunităţi: educaţie, pregătire profesională, dezvoltare de carieră, microcredite.
Etelka Páll, din Gheorghieni, Harghita, a învăţat singură tehnica vopsirii lânii cu plante şi confecţionează ţesături tradiţionale. Erzsébet Gáll, din aceeaşi localitate, produce gemuri, siropuri şi compoturi de fructe, iar Tamás Jancsó, din Corund, lucrează la strung şi realizează vase şi obiecte din lemn. Alţii asemenea lor, cu diferite abilităţi şi preocupări ce ţin de meşteşugurile tradiţionale, de agricultura ecologică sau de turismul rural, au fost sprijiniţi să devină antreprenori, şi-au înregistrat activităţile la Registrul Comerţului şi sunt ajutaţi să îşi comercializeze produsele de către organizaţii precum Transylvania Authentica, Fundaţia ADEPT, Asociaţia Turda Fest.
Programul Transylvania Authentica, iniţiativă a Fundaţiei pentru Parteneriat şi a Fundaţiei The Princes Charities, îşi propune să îi sprijine pe micii producători locali, ocrotind totodată patrimoniul cultural al zonei. Fundaţia ADEPT susţine micii producători şi comunităţile agricole locale organizând programe de educaţie antreprenorială şi târguri pentru promovarea produselor şi meşteşugurilor tradiţionale. Programe de felul acesta reuşesc, adesea cu puţine resurse, să ofere o şansă de supravieţuire unor comunităţi lipsite de oportunităţi de dezvoltare, precum şi şansa unui trai mai bun unor oameni care, în România de astăzi, au toate datele să fie consideraţi născuţi pentru a fi săraci: nu au acces la o educaţie de calitate şi nici la oportunităţi de integrare socială şi pe pi