Iaurturile au susţinut vânzările din 2009, singura categorie de produse care a fost în creştere
Competiţia s-a intensificat, jucătorii lansând campanii de promovare şi de reduceri
Piaţa lactatelor proaspete din România s-a menţinut anul trecut la nivelul din 2008, de aproximativ 1 miliard de euro, vânzările cele mai mari fiind înregistrate de categoria iaurturi, care şi-a păstrat tendinţa de creştere, potrivit reprezentanţilor Danone România.
"În 2009, piaţa lactatelor proaspete a fost stagnantă, comparativ cu anii precedenţi, când creşterile au fost spectaculoase: cu 20% în 2007, iar în 2008 cu circa 15%. Mai mult de jumătate din categorie o reprezintă iaurturile, urmate de smântână şi produsele tradiţionale de băut (Sana, Kefir, lapte bătut). Iaurtul şi-a menţinut tendinţa crescătoare, în timp ce alte segmente descresc sau se menţin", a declarat, pentru Curierul Naţional, directorul de comunicare al Danone România, Bogdan Ioachim.
Reprezentantul companiei a mai spus că 2009 a fost un an în care competiţia s-a intensificat, jucătorii din piaţa de profil sporind eforturile de promovare a produselor proprii, iar reducerile de preţ nu au lipsit. "2009 este anul care a marcat eforturi extraordinare de promovare pentru toţi jucătorii din piaţă. Reducerile de preţ, pachetele promoţionale au urmărit să menţină consumul şi să asigure accesul la produse pentru toţi consumatorii", a mai precizat Ioachim.
Danone rămâne lider pe segmentul de iaurturi
Compania producătoare de produse lactate a reuşit anul trecut să se menţină pe poziţia de lider pe segmentul de iaurturi. "Danone şi-a menţinut poziţia puternică în segmentul iaurturi, cu circa 60% cotă de piaţă în volum. În anul 2009, 83% dintre familiile în care se consumă iaurt, s-a cumpărat Danone cel puţin o dată", ne-a mai spus Ioachim, care citează date furnizate de panelu