Începând cu 1 martie, poliţiştii doljeni ar fi trebuit să pună în funcţiune noile radare, primite cu câteva săptămâni în urmă. Din păcate - sau, poate, din fericire pentru şoferi -, utilizarea lor oficială se amână până când agenţii de circulaţie vor învăţa să le folosească.
Cu ceva vreme în urmă, oficialii Inspectoratului General al Poliţiei anunţau că de la 1 martie 2010 vor putea fi întâlnite pe străzi noile radare, despre care se spune că sunt nedetectabile. 449 la număr, ele fac parte dintr-un lot de 2.000 de autospeciale cumpărate de Ministerul de Interne din fonduri europene şi vor fi repartizate în ţară, prioritate având judeţele în care se înregistrează cele mai multe accidente cauzate de viteza excesivă. Preţul unui asemenea vehicul, de 33.000 de euro, este considerat justificabil de responsabilii Ministerului de Interne, deoarece maşinile au echipamente radar care nu pot şi interceptate de detectoarele din comerţ, posedând, totodată, un minilaborator de testare a alcoolemiei şi staţii de emisie-recepţie eficiente.
Aparate performante
Dispozitivele de fabricaţie britanică, toate, montate pe vehicule Logan Break noi, inscripţionate „Poliţia Rutieră“, au câteva atuuri faţă de aparatele actuale. Unul ar fi că înregistrează toate datele pe un hard-disk extern de 80 Gb. Informaţiile de pe acest suport pot fi accesate doar cu o parolă, pe care însă agenţii care lucrează cu aceste aparate nu o au. Se împiedică astfel ştergerea datelor, deci înregistrarea nu mai poate fi „dată înapoi“, ca să se „înregistreze peste“, cum se poate face pe actualele radare, care înregistrează pe casetă video.
Pe de altă parte, noile radare pot funcţiona în stand-by, putând fi activate prin telecomandă de agent în momentul în care acesta sesizează o maşină care depăşeşte viteza legală. Abia atunci emit unde radar, care pot fi „simţite“ de detectoar