Fondul de investitii Enterprise Investors, care a preluat anul trecut magazinele alimentare Profi, vrea sa extinda reteaua in cel putin 10 locatii noi in 2010 si mizeaza mai mult pe conceptul de supermarket de proximitate decat de discounter.
Extinderea Profi va crea 300 de locuri de munca in acest an, investitiile in aceste proiecte putand fi estimate la peste 10 mil. euro. Profi, care a realizat anul trecut vanzari de circa 140 mil. euro, este al treilea mare retailer alimentar de pe segmentul discounterelor, dupa Penny Market si Plus.
Planurile noului actionar al retelei vizeaza insa schimbari in conceptul de retail al Profi si orientarea acestuia catre segmentul de retail de proximitate, dominat in prezent de micii comercianti romani.
"Mergem mai mult spre segmentul de supermarket si vom miza mai putin pe produsele marca privata, pentru a ne distanta de discounteri. In urmatoarea perioada vom extinde zona de produse proaspete din magazine si nu este exclus sa facem si un rebranding al retelei", a declarat Gunter Grieb, directorul executiv al retelei Profi. Grieb a mai precizat ca alte investitii vor fi orientate in urmatoarea perioada in spatii de depozitare.
Profi ar putea deveni astfel un competitor direct al retelelor Billa, Mega Image si Carrefour Market, care sunt in acest moment cei mai mari jucatori pe segmentul supermarketurilor, si ar putea evita confruntarea directa cu LIDL, gigantul german din retail care si-a facut intrarea oficiala in Romania in urma cu cateva zile prin anuntul preluarii celor 94 de magazine Plus.
LIDL este un competitor mai de temut decat Tengelmann, fostul proprietar al Plus, datorita dimensiunii afacerilor sale la nivel international: in Europa, LIDL are vanzari de zeci de miliarde de euro si isi disputa primul loc pe piata de profil cu Aldi.
Discounterele au fost in ultimul an cel mai din