Fac parte din generaţia care a prins treapta întâi, treapta a doua, primul examen de Bacalaureat cu mai multe materii şi o admitere la facultate cu o probă eliminatorie înainte de testele propriu-zise aşa că, din prinicipiu, mă enervează când aud că un nou ministru vine cu alte idei de examinare a elevilor.
Daniel Funeriu nu a rezistat nici el tentaţiei, anunţând (la nici un an de la ultima schimbare, admiterea pe baza testului-tip internaţional!!!) că admiterea în liceu se va face printr-un aşa zis portofoliu educaţional. Mai exact, pe lângă biografia elevului reflectată în note, se introduce un criteriu subiectiv, evaluarea din partea profesorilor. Ar fi cea de-a opta modificare a admiterii în liceu în ultimii zece ani, cred că ne-am putea înscrie la un loc în Cartea Recordurilor alături de cârnatul uriaş al lui Oprescu.
“Părinţii pot să aibă o imagine mult mai clară asupra caracteristicilor copilului şi nu doar o notă. Nota nu reprezintă ceea ce copilul este în realitate. În acest context, admiterea la liceu se va face din punctul nostru de vedere, fiecare liceu va putea organiza admiterea pe baza istoricului elevului si pe baza unor evaluari”, a precizat Daniel Funeriu, citat de REALITATEA.NET.
De acord că nota nu îl defineşte pe elev, că una este cea acordată la Bolintin şi alta la Bucureşti, de acord şi cu premierul Boc şi matematica de clasa a VII-a (doar se vede criza), dar cine garantează că acele evaluări nu vor fi nişte şabloane care nu vor aduce nimic nou în ceea ce priveşte o mai bună selecţie? Poate se gândeşte cineva şi la specialiştii care fac aceste evaluări.
Experimentele din ultimii ani au, conform unui raport SAR, dat publicităţii astăzi, 5% absolvenţi “de vârf” şi 95% absolvenţi “de zonă gri” pentru că elevii români sunt bombardaţi de informaţii pe care, din păcate nu le pot corela. Nu pot fi însă de acord că accentul tre