Este de 11 ani in Romania si de 6 ani conduce operatiunile United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul berii Tuborg. Pentru Shachar Shaine au fost si mai exista momente cand se gandeste sa plece din Romania si totul din cauza unui singur motiv – infrastructura defectuoasa – capitol unde tara noastra mai are de recuperat un decalaj de 15 ani fata de Ungaria sau Austria.
“Cand te duci pe Centura Bucurestiului si vezi atatea gropi, care au reaparut dupa doar un an de cand au fost reparate, nu te gandesti in ce tara traiesti? Cand am aderat la Uniunea Europeana ne-am gandit ca vor fi mii de kilometri de autostrada, ca putem sa traversam din Bucuresti pana in Budapesta in 8 ore, dar din pacate nu e asa. De exemplu Portugalia, care era intr-o situatie similara cu cea a Romaniei, a facut ceva in sensul asta. Unde se duc banii de la Uniunea Europeana, unde se duc banii din taxe?”, se intreaba Shachar Shaine (foto), care detine si functia de presedinte al Consiliului Investitorilor Straini in Romania (FIC).
Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2010 se ridica la circa 2,5 miliarde de euro, 380 de milioane de euro fiind destinati constructiei de autostrazi. La inceputul anului, tinta ministrului Transporturilor era finalizarea a 101 kilometri de autostrada si executarea de lucrari pe 508 kilometri de autostrada. Printre cele mai importante tronsoane de autostrada pe care Ministerul Transporturilor dorea sa le finalizeze in 2010 se numara centura ocolitoare a Sibiului (peste 17 km), sectorul 3C al autostrazii Transilvania (peste 18 km) si Bucuresti – Moara Vlasiei – Ploiesti (circa 60 km).
Cea mai mare investitie pe care a ratat-o Romania in ultimii ani, din cauza infrastructurii defectuoase, este o unitate de productie a Mercedes, concernul auto german alegand Ungaria, tara in care va investi 800 de milioane de euro.
“Daca ma uit la