Contractul de concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov, semnat in luna ianuarie de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, cu asocierea franco-elena Vinci-Aktor, nu mai seamana cu oferta depusa de cele doua firme la licitatie. Prevederi favorabile statului din oferta au devenit clauze defavorabile statului in contract. Procentajul banilor care revine statului din incasarile suplimentare ale concesionarului Vinci-Aktor, anume 50% din acestea, element de baza al ofertei prin care cele doua firme au castigat licitatia, nu se mai regaseste in contractul de concesiune.
Acesta a fost inlocuit printr-o prevedere imprecisa cu efecte discutabile, spune unul dintre oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), insarcinat cu contrasemnarea contractului. Acesta i-a inaintat directorului general al CNADNR, Dorina Tiron, o lista continand cel putin 50 de prevederi ale contractului ce reprezinta modificari grosolane ale unor elemente din oferta initiala si prin care statul va fi prejudiciat pe durata concesiunii de 30 de ani.
"Spre exemplu, in oferta aparea ca firma Vinci poate invoca in favoarea sa doar o culpa directa a statului roman sau doar situatia in care statul dezvolta un proiect concurent. In forma semnata, pe langa aceste riscuri se adauga riscurile reprezentate de explozii, razboaie, greve, incendii, inundatii, riscuri geologice etc", spune un oficial al CNADNR, care a refuzat sa fie nominalizat.
Procentajul banilor care revin statului din incasarile suplimentare ale concesionarului Vinci-Aktor, anume 50%, element de baza al ofertei prin care cele doua firme au castigat licitatia, nu se mai regaseste in contractul de concesiune. Acesta a fost inlocuit printr-o prevedere imprecisa cu efecte discutabile, spune unul dintre oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale d