În 2009, băncile, societăţile de asigurare sau firmele de telecomunicaţii au început să fie mai precaute şi şi-au trimis datornicii către recuperatori mai rapid decât în trecut, arată o analiză conso.ro. Peste 20% din cazurile primite de Coface au reprezentat persoane cu datorii mai mici de 30 zile. În cazul acestora, rata de recuperare este însă simţitor mai mare. "Creditorii au început să îşi trimită cazurile mult mai rapid decât în perioada anterioară către companiile de recuperat creanţe", au precizat analiştii Coface pentru conso.ro. Societăţile din domeniul telecom au fost primele care au recurs la scăderea perioadei de restanţă înainte de a externaliza procedurile de recuperare.
Dacă, în urmă cu un an, firmele specializate se ocupau de colectarea datoriilor de la persoane care întârziaseră mai mult de 90 zile, în prezent recuperatorii se ocupă chiar şi de cei care nu au depăşit 30 zile de întârziere. O noutate în 2009 a reprezentat-o colaborarea dintre recuperatori şi furnizorii de utilităţi. Chiar dacă, de regulă, facturile la electricitate şi gaze sunt primele datorii achitate de români, anul trecut situaţia precară a economiei a făcut ca şi furnizorii de utilităţi să se confrunte cu un număr mai mare de datornici, fiind nevoiţi să apeleze la recuperatori.
Rapiditatea asigură succesul
Din statisticile companiei de recuperat creanţe Coface, reiese faptul că numărul cazurilor de restanţieri cu întârzieri mai mici de 30 zile au reprezentat 21% din total. Sumele datorate au fost însă mici, de 505 lei pe debitor, iar rata de succes în privinţa recuperării acestor sume a fost ridicată, trecând de 83%. Situaţia se schimbă însă, în cazul celor care au întârziat cu plata o perioadă cuprinsă între 30 şi 90 zile. Datoria medie a acestora urcă la 884 lei, iar rata de succes se înjumătăţeşte, abia atingând pragul de 40%. În cazul datorn