» "Este vorba de un principiu, daca am luat o hotarare, trebuie sa o respectam", le raspunde viceprimarul Nicusor Ciumacenco transportatorilor si consilierilor care cer majorarea cu 50 a numarului de microbuze.
» Primaria si consilierii municipali au luat decizia de a elimina haosul de pe strazile Galatiului, prin reducerea la jumatate a numarului de microbuze care circula pe strazile orasului.
» Fenomenul a scapat de sub control pentru ca este o sursa de bani "la negru" care ajung, din mana in mana, pana la cei care ar fi trebuit sa aiba grija ca transportul sa se desfasoare in limitele legii.
Potrivit datelor oficiale, numarul de maxi-taxi in Galati ar fi de trei-patru sute, dar in realitate numarul lor e dublu. Pentru un microbuz introdus pe traseu se platesc la finante impozite modice, de 1.500-2.000 lei pe an. O calatorie costa un leu. soferii nu elibereaza bilete si toti banii incasati sunt impartiti intre proprietari, operatori si soferi. Operatorul de transport la care este inscris microbuzul primeste 65 de lei pe zi, iar proprietarul primeste de la sofer 100 de lei din incasarile zilnice. Restul ramane in buzunarele soferilor si pentru a-si mari incasarile, acestia prefera sa astepte mai mult in statii sau sa nu treaca pe culoarea verde a semaforului, in speranta ca vor culege un pasager in plus. In 2009, politistii de la "Investigare Fraude", impreuna cu Garda Financiara, ITM si Serviciul Transporturi din Primaria Galati, au facut 16 actiuni de control, in urma carora au intocmit 63 de dosare penale. Dar 45 dintre acestea au fost solutionate cu "NUP".
Au fost aplicate 23 de sanctiuni, in valoare totala de 17.000 de lei. Au fost cercetate penal 69 de persoane si au fost constatate 70 de infractiuni de natura economica, prejudiciul cauzat bugetului consolidat al statului ridicandu-se la valoarea de 288.615 l