Noul director general Dacia vorbeşte despre modelul ce va rescrie istoriaSUV-urilor. Jerome Olivier trebuie să facă cu Duster a doua revoluţie auto. Prima a fost Logan, misiune de care s-a achitat cu succes Francois Fourmont, fostul director general Dacia.
UPDATE 16.27 Dacia Duster a fost desemnat cel mai accesibil SUV din lume, potrivit site-ului World Records Academy. Acest titlu i-a revenit modelului datorită preţului de pornire de 16.200 de dolari pentru varianta 4X2 şi celui de 18.390 dolari pentru cea 4X4.
Reporter: Nu a fost greu de integrat tehnologia 4x4 de la Qashqai cu platforma de la Logan? Toată lumea se aştepta ca platforma tehnică să provină de la Nissan.
Jerome Olivier: Nu, nu a fost. Platforma Logan a fost revăzută şi ranforsată pentru o aplicaţie SUV şi 4x4. Bineînţeles am beneficiat şi de experienţa Nissan în ceea ce priveşte puntea spate motoare, dar şi legăturile implicite ale punţii cu caroseria. Sunt subansamble care echipeză gama Nissan, iar aici mă refer la Qashqai şi Murano. Tot împreună cu Nissan am studiat şi noua cutie de viteze cu şase trepte ce echipează versiunea 4x4, cu o primă treaptă cu raport de transmitere mic, ce oferă o mare capacitate de tracţiune.
Care va fi ponderea vânzărilor Duster în gama Dacia şi care sunt previziunile pentru 2010?
În prezent, gama Dacia acoperă toate segmentele importante de piaţă. Duster va fi produs la Mioveni, linia de fabricaţie fiind foarte flexibilă, pentru a putea produce chiar în ritmul cererii de pe piaţă. În prezent, capacitatea de producţie este de 1.350 de maşini pe zi, ceea ce înseamnă echivalentul a 350.000 pe an, capacitate maximă. Realist, există capacitate de a produce şi de a vinde în jur de 300.000 de vehicule pe an, poate chiar puţin mai mult. Din această valoare, se poate fabrica Duster până la o treime, dar ponderea va fi dată de cerere. Probabil