Cora, a patra retea de hipermarketuri de pe piata locala, dar care detine cele mai performante magazine in functie de vanzari, si-a schimbat radical strategia si merge pe o extindere mult mai agresiva, in conditiile in care preturile terenurilor au scazut chiar si la jumatate, iar proprietarii de centre comerciale accepta chirii mult mai mici.
Reteaua de magazine Cora, detinuta de grupul franco-belgian Louis Delhaize, a semnat cel de-al treilea contract pentru deschiderea unui hipermaket din ultimele patru luni, in conditiile in care de la intrarea pe piata in 2002 si pana in 2010 retailerul a deschis doar 4 magazine.
Spre comparatie, doi dintre principalii competitori, Carrefour si Real, au fiecare peste 20 de locatii in Romania, in conditiile in care germanii de la Real au intrat pe piata mult mai tarziu decat Cora, in anul 2006.
In acest an, Cora a deschis deja un hipermarket in centrul comercial Sun Plaza din Capitala in care a angajat 800 de oameni si urmeaza sa mai deschida in toamna un magazin de 8.000 de metri patrati in mallul Gold Plaza din Baia-Mare.
"Cora Romania vizeaza deschiderea in 2011 a celui de-al treilea hipermarket in provincie. Compania noastra are o strategie extrem de selectiva in ceea ce priveste proiectele in care deschide magazine. Noua unitate continua trendul extinderii in puncte strategice din provincie", a declarat Philippe Lejeune, presedinte al Romania Hypermarché, subsidiara locala a grupului Louis Delhaize.
Spre comparatie, Carrefour, de exemplu, cel mai mare jucator din piata, nu a mai anuntat niciun magazin nou in ultima perioada.
Cora a anuntat ieri ca va construi un hipermarket in Drobeta-Turnu Severin, proiectul urmand sa fie dezvoltat de compania IBT ROM Construct. Reprezentantii companiei nu au precizat insa daca terenul se afla in proprietatea retailerului sau a dezvoltatorului. @N_