Firma de consultanţă şi audit KPMG a identificat 7 grupuri diferite de utilizatori ai internetului, în funcţie de comportamentul lor de navigare, de ataşamentul la o comunitate online şi de puterea de cumpărare: Masonii digitali, Cluberii digitali, Ofiţerii digitali, Naţiunile digitale, Mamele digitale, Nomazii digitali şi Itineranţii digitali.
Ideea de la care a pornit cercetarea KPMG a fost următoarea: consumatorii îşi extind aproape instantaneu reţeaua de relaţii din domeniul real în mediul virtual, conectându-se într-un mod rapid şi personalizat cu sute de alţi consumatori aflaţi oriunde în lume, formând Triburi digitale cu preocupări şi credinţe similare.
Pentru a înţelege noile oportunităţi din online, dar mai ales pentru a înţelege cum să genereze venituri din ele, companiile trebuie să-şi trateze clienţii potenţiali într-un mod nou, spun consultanţii KPMG, ca membrii ai acestor Triburi digitale care aşteaptă servicii relevante şi personalizate.
Masonii digitali se referă la grupuri largi de persoane care sunt foarte loiale unele altora precum şi preocupărilor comune, au putere de cumpărare colectivă impresionantă şi sunt dispuşi să plătească premium pentru servicii relevante.
La polul opus,Itineranţii digitali sunt indivizi care se plimbă de pe un site pe altul, dar nici nu aderă la un grup de interese şi nici nu sunt dispuşi să cheltuiască bani pe servicii digitale.
Cluberii digitali au comportamente similare cu cei care frecventează cluburile de noapte. Nu sunt consumatori foarte loiali, ci se mută cu prima ocazie la un furnizor similar de servicii. Sunt dispuşi să plătească o taxă de intrare în club destul de mare.
Ofiţerii digitali sunt foarte loiali unii altora şi comunităţii din care fac parte. De regulă, aceste grupuri de utilizatori digitali nu sunt foarte largi. Sunt dispuşi să plătească preţuri corecte pentru servi