Compania Naţională de Drumuri are nevoie de cel puţin 25 de milioane de euro pentru a termina trei obiective importante de pe centura de nord a Capitalei. Pasajul Otopeni este de departe cel mai costisitor proiect, cu un buget total de circa 19 milioane de euro. Pasajele Otopeni, Chitila, Ştefăneşti, precum şi cei 3,5 kilometri de drum dintre Chitila şi Mogoşoaia pot fi gata până la sfârşitul acestui an numai dacă Guvernul va suplimenta bugetul pentru investiţii al Companiei Naţionale de Autostrăzi de Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu echivalentul în lei a 25 de milioane de euro. Obiectivele fac parte din proiectul de fluidizare a traficului în zona de nord a municipiului Bucureşti.
INELUL DESCHIS
"Fondurile necesare finalizării acestor lucrări, adică echivalentul în lei a 25 de milioane de euro, trebuie să vină în timp util. Astfel, banii trebuie să fie alocaţi prin luna iunie-iulie astfel încât lucările să aibă continuitate. Dacă banii sunt alocaţi în noiembrie, atunci este foarte târziu deoarece, potrivit legii, în perioada 15 noiembrie-15 martie lucrările se opresc. În această situaţie nu va fi vina noastră dacă lucrările nu vor fi predate la timp", ne-a explicat Marin Ionescu.
"S-a vorbit foarte mult despre «Inelul Capitalei», însă este impropriu spus, deoarece acest inel nu a fost închis niciodată. Între Chitila şi Mogoşoaia a fost nevoie să o luăm de la zero, acolo neexistând drum", a explicat Marin Ionescu, director Investiţii în cadrul CNADNR.
FONDURI INSUFICIENTE
Până în prezent, autorităţile au plătit circa 9,3 milioane de euro pentru Pasajul de la Otopeni, însă costurile totale depăşesc 18,9 milioane de euro. "Pentru Pasajul de la Otopeni s-a plătit până în prezent 3,6 milioane de euro pentru lucrări de construcţie-montaj (realizarea de drum şi pasaje efectiv), 5 milioane de euro au fost alocate pe