Chiar daca trecem printr-o perioada in care se inchid titluri si se vorbeste despre moartea presei scrise, revistele de nisa n-ar trebui sa aiba probleme in a se autosustine si a genera profit, este de parere Maria Vasilescu, general manager Tarus Media, companie care editeaza doua reviste pe nisa medicala.
Compania Tarus Media, parte din Tarus Group (care mai detine distribuitorul farma Remedia), s-a lansat in 2006 odata cu editia locala a British Medical Journal, cea mai citita revista medicala din Marea Britanie. La inceputul lui 2009, conducerea companiei a fost preluata de Maria Vasilescu (foto), care a lucrat anterior ca producator si editor la Antena 1, Pro TV si Europa FM.
Primul obiectiv al Mariei Vasilescu a fost sa dezvolte compania pe zona de conferinte internationale in domeniul medical, o nisa insuficient exploatata la acea vreme. “Termenul de conferinta internationala presupune o proportie de cam 50-50% speakeri specialisti straini si din Romania. Fie ca le facem in strainatate, fie la Bucuresti”, explica Vasilescu. In 2009 a organizat un forum la Londra si trei la Bucuresti, care au adunat peste 150 de oameni fiecare si au generat rulaje de 700.000 euro. Cifra de afaceri totala a companiei a fost de aproximativ 1 milion de euro, restul de 300.000 euro revenind business-ului de reviste (in principal, venituri aduse de BMJ).
Deoarece editia locala a British Medical Journal contine exclusiv traduceri din revista mama, selectate de un profesor universitar de la Iasi, Vasilescu si-a dorit sa lanseze o revista locala, care sa pastreze standardele editoriale ale BMJ. Asa s-a lansat, in octombrie 2009, Medica Academica, printr-o investitie de 100.000 euro.
Lansarea a fost precedata de mai multe focus grupuri cu specialisti in medicina, care au indicat continutul viitoarei reviste: materiale stiintifice, analize despre politici europe