„Cântăreaţa cheală & Lecţia“ se joacă la Teatrul de Comedie din Bucureşti, vineri, 5 martie, de la ora 19.00. Regizorul vorbeşte despre noul său spectacol şi critică Uniunea Teatrală din România, deşi are trei nominalizări, cu o producţie a Teatrului Maghiar „Csiky Gergely" din Timişoara, la actuala ediţie a Galei Premiilor UNITER.
Citiţi şi:
Deseară avem spectacol cu geometrie variabilă la Teatrul "Maria Filotti"
Cei mai buni creatori de teatru din România
Din declaraţiile lui Victor Ioan Frunză:
„Cred că felul în care se decernează premii aceloraşi şi aceloraşi oameni creează impresia unui club".
„Spectacolele devin din ce în ce mai mici, şi la propriu, şi la figurat. Asistăm la o infantilizare, şi a gusturilor, şi a limbajului, în numele unui modernism de muzeu".
„Dacă aţi asista vreodată la o descindere a unui selecţioner al Festivalului Naţional de Teatru aţi vedea «Revizorul» mai tare decât aici, la Teatrul de Comedie".
„Am 49 de premii naţionale şi internaţionale. Nu mi-au folosit la nimic".
„Faptul că există o zonă lipsită de transparenţă, de exemplu în organizarea Festivalului Naţional de Teatru, asta dezamăgeşte, creează multe suspiciuni".
Aveţi vineri această premieră cu două piese de Ionesco, într-un singur spectacol. Montarea se înscrie pe direcţia pe care v-aţi propus-o, „Omenescul din teatrul absurdului"?
Victor Ioan Frunză: Eu am făcut o cercetare mai largă în acest sens. Am montat „Regele moare", la fostul teatru „Mundi", „Lecţia" la Teatrul Maghiar din Timişoara şi „Scaunele", în germană. Avusesem şi un proiect cu „Rinocerii", dar n-am găsit distribuţie... La Teatrul de Comedie am vrut să fac doar „Cântăreaţa cheală", pentru că n-o mai făcusem şi eu nu prea-mi reiau temele. Apoi, am aflat că la Teatrul La Huchette, din Paris, unde se joacă de 50 de ani această piesă, este prezentată în