Când criza te strânge cu uşa şi ai nevoie de bani, vânzarea casei devine o misiune aproape imposibilă. Există totuşi soluţii care te pot ajuta să convingi clientul să-ţi cumpere proprietatea
Bogdan Ciocoveanu(30 de ani) îşi conduce propria firmă de consultanţă pentru dezvoltarea căreia are nevoie, în prezent, de cât mai multe lichidităţi. Aşa se face că a scos la vânzare câteva dintre proprietăţile pe care le-a cumpărat în urmă cu doi ani în zonele centrale din Capitală. Achiziţiile l-au costat, în total, pe proprietar 800.000 de euro, iar dacă vinde măcar una poate să-şi dezvolte firma.
Dacă te-ai hotărât să-ţi vinzi casa trebuie să accepţi că regulile jocului s-au schimbat radical. Nu are rost să aştepţi o minune, piaţa nu îşi va reveni prea curând. Finalizarea tranzacţiei este mai importantă acum decât obţinerea unei sume cât mai mari.
Iată care sunt recomandările Forbes România:
1. Pentru a fi cât de cât sigur că oferta ta va trezi interesul potenţialilor clienţi, anunţă un preţ mai mic cu 10%, faţă de tranzacţiile încheiate;
2. Pregăteşte-te să accepţi chiar un discount de 15% în urma negocierilor. Chiar dacă ţi se pare că vei ieşi în pierdere, în cele din urmă vei fi poate singurul din zonă care va reuşi să vândă şi să faci rost de bani lichizi. Zona poate fi determinantă pentru cumpărător. Prin urmare, scoate în evidenţă cu obstinaţie punctele forte ale acesteia;
3. Dacă apelezi la o agenţie pentru a-ţi vinde proprietatea, alege doar una singură din zona în care se află locuinţa. Acest tip de exclusivitate îl poate determina pe agent să găsească într-un timp mai scurt un cumpărător cu adevărat interesat.
Citiţi mai multe despre experienţa lui Bogdan Ciocoveanu cu vinderea unei locuinţe pe timp de criză în numărul 25 al revistei Forbes România.