Romanii au dus la casat in doua saptamani de la momentul lansarii programului "Rabla" peste 20.200 de masini, reprezentand aproape doua treimi din numarul total al masinilor casate in intreg anul trecut, scrie Mediafax, citand reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu. In 20 martie va incepe si programul Rabla pentru tractoare. Pana acum au fost cumparate insa sub 500 de masini noi, diferenta uriasa fiind cauzata de lentoarea formalitatilor, dar si de existenta unei piete de tranzactionare a voucherelor.
"Avand in vedere numarul autovehiculelor casate pana la data de 4 martie 2010 consideram ca editia 2010 se bucura de un real succes comparativ cu rezultatele obtinute in anul anterior cand, in total, au fost scoase din uz 32.327 de masini mai vechi de 10 ani", a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), Gheorghe Popescu.
"Succesul programului a fost greu de intuit si gestionat chiar si de reprezentantii institutiei noastre", a mai afirmat Popescu asumandu-si raspunderea pentru "sincopa" creata in procesul de tiparire si acordare a tichetelor valorice catre firmele care se ocupa de casatul masinilor.
Totodata, Popescu a aratat ca potrivit datelor la zi au fost facute 456 de achizitii de masini care au implicat folosirea cel putin a unui voucher.
Intrebat de diferenta mare dintre numarul de masini casate si cel al autovehiculelor nou cumparate prin programul "Rabla" Popescu a spus ca poate fi vorba pe de-o parte de o lentoare a formalitatilor de cumparare a unei masini noi insa a admis si ca exista deja o piata de tranzactionare a voucherelor in legatura cu care a refuzat sa faca foarte multe comentarii.
"Este o chestiune de cerere si oferta. Pe noi nu ne intereseaza ce se intampla cu aceste vouchere. Scopul nostru principal nu este acela de a cump