Unilever South-Central Europe, unul dintre cei mai mari producatori locali de bunuri de larg consum, va difuza din nou o serie de spoturi realizate pentru margarina Rama incepand din acest weekend, dupa ce Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a cerut modificarea acestora. Astfel, in afara de textul initial, in cadrul reclamelor se va mentiona ca este recomandat un consum maxim de 20 de grame de margarina pe zi, adica circa doua felii de paine unse cu margarina.
Aceasta este pentru prima data cand pentru un produs se cere in mod expres mentionarea unui consum maxim pe zi. In aceste conditii, se pune intrebarea :cat de nociva este margarina pentru consumator?
Reprezentantii Unilever sustin ca au facut aceasta mentiune desi nicio legislatie nu impune mentionarea consumului maxim de margarina pe zi. Cum a ajuns totusi consumul de margarina subiect de disputa intre Unilever, detinatorul a peste 60% din vanzarile locale de margarina, si CNA?
"Mentionarea portiei recomandate de margarina nu reprezinta o cerinta legala in niciunul din statele membre ale Uniunii Europene, deci nici in Romania. Faptul ca Unilever a decis sa includa aceasta informatie in cadrul spoturilor Rama reprezinta un gest de consideratie fata de consumator, in primul rand si nu o intrare in legalitate", a declarat Florentin Scarlat, communications manager al Unilever South-Central Europe.
El a adaugat ca portia zilnica recomandata de 20 g de margarina pe zi reprezinta o recomandare de consum si nicidecum o cerinta legala, iar acest fapt este mentionat in cadrul etichetelor nutritionale ale produselor Unilever. In plus, in Olanda, in octombrie 2007, Centrul Olandez de Nutritie a crescut recomandarea de consum pentru margarina de la 20g/zi la 30 - 35g/zi, a mai mentionat Scarlat.
"Nu exista notiunea de doza zilnica recomandata pentru alimen