Telemobil (Zapp), operator de telefonie mobila achizitionat anul trecut de grupul elen Cosmote, a redus in ultimele patru luni de la 27 la 7 numarul de magazine proprii din tara, potrivit datelor de pe pagina web a companiei.
Si reteaua de magazine a partenerilor Zapp s-a redus de la 110 la 57, astfel ca la patru luni de la momentul in care grupul Cosmote a avut oficial OK-ul de la Consiliul Concurentei sa intre in companie reteaua de retail construita de Telemobil s-a redus la jumatate (de la 137 la 64 de unitati).
Inchiderea celor 20 de magazine ale Zapp a dus la reducerea personalului cu cateva zeci de angajati, cel mai probabil ca parte a programului de plecari voluntare lansat luna trecuta de operator, si care viza un numar de pana la 350 de persoane. Reprezentantii Telemobil nu au oferit detalii privind acest subiect.
Zapp avea o retea extrem de fragmentata si complexa de parteneri la nivel national, formata din zeci de companii separate, in contextul in care jucatorii mari din retailul GSM (Euro GSM, Fonomat, Internity) aveau deja acorduri exclusive cu Orange sau Cosmote. In plus, cateva retele medii de retail GSM au fost cumparate de Vodafone. Astfel, putine erau cazurile in care un partener al Zapp avea mai mult de 3 magazine sau era prezent in mai multe localitati.
Reducerea, sau - dupa cum o numesc reprezentantii Telemobil - "optimizarea retelei de retail a Zapp, nu este o surpriza, avand in vedere ca grupul Cosmote detine din 2006 Germanos, cel mai mare retailer de telecom si tehnologie local, cu peste 250 de magazine in intreaga tara. Practic, Cosmote a cumparat Zapp pentru licenta 3G si retelele de comunicatii mobile in tehnologie UMTS si CDMA si pozitia buna pe segmentul business, nu pentru a mentine o retea de retail complexa si, probabil, ineficienta in raport cu Germanos.
De altfel, Telemobil - care acum este condus de