» Cuvintele care se vor auzi cel mai des la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta sunt "mic" si "hibrid". Automobilele de clasa mica, mai economice, sunt solutia anticriza a producatorilor auto, iar conceptul masinilor-hibrid, mai putin poluante, i-a cucerit pana si pe asii vitezei, ca Lotus sau Ferrari, scrie Wall Street Journal. Salonul, care se desfasoara de azi pana pe 14 martie, aduce 30 de debuturi mondiale, dar si numeroase premiere la nivel european.
Editia din 2010 reuneste cei mai importanti producatori de masini care s-au intrecut in elaborarea de concepte electrice si masini hibride care sa se incadreze in trendul ecologic din ultimii ani. Daca producatori ca Toyota sau Honda lanseaza in fiecare an noi concepte eco si aduc imbunatatiri masinilor hibride, noutatea vine anul acesta din partea producatorilor europeni precum Ferrari sau Porsche care lanseaza la Geneva versiunile ecologice ale unor masini de mare viteza.
Pe de alta parte, ambii mari producatori auto din tarile fostului lagar comunist, Dacia si Skoda, ies simultan pe piata cu cate o versiune de teren. Dacia Duster: Pentru romani e cel mai interesant model de la salon, primul SUV Dacia. Dacia Duster poate fi achizitionata in Romania la preturi cuprinse intre 10.500 de euro, inclusiv TVA, pentru varianta cu tractiune simpla si 12.300 de euro pentru tractiune integrala. Cel mai scump model, cu toate optiunile, poate ajunge la 18 mii de euro. Cateva mii de persoane s-au inscris pe listele de asteptare, iar primul cumparator va fi presedintele Traian Basescu.
Dacia Duster are 4,31 metri lungime si 1,82 m latime, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Greutatea masinii va fi 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in varianta 4X4. In Romania, masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri