Dusan Wilms, seful celui mai mare jucator din comert, Metro Cash & Carry Romania, cu vanzari de circa 1,6 mld. euro, se asteapta ca din primavara sa vada o stabilizare a consumului in HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering), dupa ce in primele doua luni din an piata nu a dat semne de redresare.
Reteaua de magazine cash & carry a grupului german Metro, care tinteste in special operatorii de restaurante, baruri, hoteluri si revanzatorii, mizeaza pe HoReCa pentru cresterea vanzarilor de produse marci proprii in acest an, desi segmentul de profil s-a contractat in criza mai mult decat retailul, iar semnalele de redresare intarzie sa apara in 2010.
Wilms spune ca unul dintre factorii care au impiedicat stabilizarea consumului in HoReCa la inceputul acestui an a fost vremea nefavorabila. Cel putin in Capitala, numarul restaurantelor inchise din cauza problemelor generate de criza a continuat sa creasca in 2010. In primele luni din an, de exemplu, si-au inchis portile doua dintre cele mai cunoscute restaurante din centrul Bucurestiului, Festival 39 si Sherrif's.
Atenti la structura costurilor
"Nu resimtim inca o redresare a segmentului HoReCa, unul dintre motive fiind vremea proasta din primele saptamani din an, insa ma astept sa vad un consum mai bun pe piata incepand cu luna mai. Cred ca restaurantele care nu au reusit sa-si imbunatateasca structura costurilor si care s-au extins prea mult au avut cele mai mari probleme in ultima perioada", afirma Wilms.
Managerul de origine romana Dusan Wilms, 48 de ani, a revenit la conducerea retelei locale a Metro Cash&Carry in luna mai a anului trecut, dupa un prim mandat de director general al companiei in perioada 1999-2005.
"Firmele din HoReCa se uita in primul rand la calitatea produselor atunci cand fac aprovizionarea si nu mai investesc in echipamente. Ma astept ca si in 2010 sa lips