Vanzarile marcii Dacia vor creste cu aproximativ 50% la nivel european pe termen mediu, a declarat la Geneva Patrick Pelata, directorul operational al constructorului auto Renault si numarul doi in companie dupa Carlos Ghosn.
Potrivit datelor furnizate de producatorul auto, vanzarile Dacia ar putea ajunge in urmatorii 2-3 ani aproape de 500.000 de unitati anual, dupa ce in 2009 au depasit 310.000 de unitati.
"Suntem destul de optimisti in ceea ce priveste marca Dacia si credem ca poate creste cu 50% in Europa, cel putin. Trebuie stiut insa ca la Pitesti se construiesc masini si pentru Orientul Mijlociu sau Africa de Nord. Deci la un moment dat va exista o repartizare a sarcinilor intre Pitesti si Tanger - Maroc", a spus Pelata, lasand sa se inteleaga ca in cativa ani fabrica ce asambleaza modele Logan in Maroc va deveni un furnizor important pentru Europa, dupa cum este uzina din Mioveni in prezent.
Pelata a precizat ca Duster, cel mai nou model Dacia, care a inceput sa fie dezvoltat in 2005, reprezinta instrumentul prin care marca romaneasca va castiga cota de piata si va patrunde pe piete noi (cum va fi Marea Britanie din 2012), urmand ca viitoarele modele ale gamei sa consolideze rezultatele.
"Cred ca Duster va avea rezultate bune pe toate pietele, pentru ca are toate calitatile necesare", a mentionat si Carlos Ghosn, presedintele Renault-Nissan, in cadrul discursului tinut la standul de prezentare Dacia de la Salonul Auto de la Geneva.
Duster destinat comercializarii in Marea Britanie este posibil sa fie produs tot la Mioveni, o alternativa fiind uzina din Cenai, India. Gama Dacia Logan ar putea cuprinde, potrivit directorului operational al Renault, pana la 10 modele, care vor aduce clienti din mai multe segmente, inclusiv din potentialii clienti care nu gasesc in gama Renault un cross-over ieftin precum Duster.
Potrivit reprez