Hunedoreanul are peste 10.000 de ore de zbor, cinci carnete cu sute de file cu însemnări de zbor şi consideră o performanţă faptul că a ieşit la pensie din aviaţie.
PROFIL
Născut. 4. 04. 1933, comuna Buteni, judeţul Arad.
Studii. Învăţământul primar şi gimnazial în comuna Buteni, şcoala profesională la Arad, Şcoala de Ofiţeri de Aviaţie Buzău, Şcoala Tehnică de Transport Aerian.
Familie. Căsătorit, trei copii.
Nu s-a născut cu o pasiune pentru avioane, însă cărările vieţii l-au determinat să devină pilot. Pe când avea 11 ani, Gheorghe Suba a pus mâna pentru prima dată pe un avion. Doi piloţi ruşi au aterizat forţat în apropierea satului unde locuia. Toată suflarea s-a adunat să vadă „minunea”. Aveau nevoie de combustibil şi au acceptat chiar şi benzină de lampă, numai să-şi poată relua zborul.
„Ne-au lăsat să punem mâna pe biplan (avion cu două aripi), eram fascinat. Am găsit întâmplător o batistă şi am legat-o în apropierea aripilor. Când avionul a plecat, am avut satisfacţia că a plecat cu batista mea, albă, care flutura neîncetat”, îşi aminteşte fostul pilot. De atunci, avioanele au câştigat un loc special în inima sa.
După studiile gimnaziale, s-a înscris la o şcoală profesională din Arad, cu profil textil. Ulterior, a ajuns să profeseze în domeniu. La un momendat însă, activitatea sa profesională s-a întors la 180 de grade. Într-una din zilele în care se afla la serviciu a fost vizitat de doi reprezentanţi ai aviaţiei române, care se aflau în căutare de tineri piloţi. Atât Gheorghe Suba, cât şi colegii săi au fost invitaţi să se treacă pe o listă. „Nu s-a înscris nimeni, iar unul dintre cei doi mi-a şoptit la ureche să mă înscriu eu, în speranţa că voi reprezentanta un imbold pentru ceilalţi. M-am trecut pe listă, însă am fost şi primul şi ultimul”, a mărturisit hunedoreanul. Astfel a ajuns să înveţe secretele meseriei de pi