Ziarul editat de Adevărul Holding a avut anul trecut cele mai mari vânzări dintre publicaţiile de calitate, potrivit datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT). Publicaţia a vândut anul trecut, în medie, 110.377 de exemplare pe ediţie, depăşind cu mult cifrele înregistrate de ziarele concurente.
După ce a devenit liderul ziarelor de calitate în noiembrie 2008, cotidianul „Adevărul" continuă să crească „într-un an cât alţii în zece". Publicaţia a vândut anul trecut, în medie, 110.377 de copii pe apariţie, potrivit datelor Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT).
Cel de-al doilea ziar de calitate din topul vânzărilor nu a reuşit să vândă nici măcar jumătate din cifra înregistrată de „Adevărul". Astfel, „Jurnalul Naţional" a vândut în 2009, în medie, 61.919 exemplare pe ediţie. Clasamentul este continuat de „România liberă", care a vândut 46.258 de copii, „Evenimentul zilei" (34.276) şi „Gândul" (15.075).
Pe parcursul anului trecut, cele mai multe publicaţii quality au avut parte de o scădere a vânzărilor. „Evenimentul zilei", „Gândul" şi „România liberă" au pierdut între 3.000 şi 7.000 de exemplare, iar „Jurnalul Naţional" a urcat uşor, „câştigând" 13.000 de copii din ianuarie şi până în decembrie 2009. Alte trei ziare naţionale au capitulat. „Cotidianul", „Gardianul" şi „Ziua" au fost închise în lunile decembrie 2009 - ianuarie 2010 din motive economice.
Cifre-record în decembrie
Într-un an dificil pentru presa din toată lumea, „Adevărul" şi-a continuat investiţiile şi a obţinut rezultate-record. Dacă în ianuarie 2009 vânzările publicaţiei se ridicau la 65.390 de copii pe apariţie (fiind şi la acea vreme lider), până în decembrie, numărul de exemplare vândute a crescut cu 142,8%. În ultima lună a anului trecut, ziarul a înregistrat vânzări medii de 158.752 de copii, ajungând astfel la cel mai ridicat nivel din ultimii zece ani