Dupa un prim an de functionare ca entitate juridica separata, F5, compania de web a grupului Realitatea-Catavencu, are o cota de 10% din piata si se afla in top 3 regii de vanzari. Dragos Stanca, managing director al F5, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street despre planurile companiei pentru acest an si cea mai importanta lectie pe care a invatat-o in primul an de criza financiara.
Wall-Street: Ce cifra de afaceri si ce profit a raportat F5 anul trecut?
Dragos Stanca: F5 – care e format din publisherul F5 Webcorp si regia F5 XMedia – a inceput sa functioneze ca entitate juridica separata in ianuarie 2009. Prin urmare, cifrele nu sunt relevante acum, insa pot spune ca am avut circa 10% cota de piata, din piata de publicitate locala, la care s-au adaugat alte venituri (evenimente, servicii). Nu am inregistrat profit, avand in vedere ca am startat mai multe proiecte mari, care au necesitat investitii.
Wall-Street: Cum a resimtit F5 primul an de criza autentica in Romania? La ce proiecte ati renuntat ca urmare a contextului economic?
Dragos Stanca: Fiind primul an de functionare, a resimtit criza printr-un start mai greu decat proiectasem in 2009. Cred ca, pe termen lung, faptul ca am pornit cu motoarele turate maxim in an de criza ne va fi de folos. Nu ne-am deprimat, nu am avut de unde sa cadem, asa ca am luat lucrurile asa cum au fost, iar anul acesta am demarat mult mai bine. Sunt optimist.
Wall-Street: Ce tinta de afaceri aveti pentru acest an?
Dragos Stanca: Sper sa tindem sau atingem 3 milioane de euro cifra de afaceri din toate activitatile noastre – nu doar publicitate, desigur – si sa inregistram 2 luni de break-even operational.
Wall-Street: Care sunt principalele planuri pentru 2010?
Dragos Stanca: Ca publisher, prin F5 Webcorp, consolidarea leadership-ului in zona de stiri cu Realitatea.net, crester